Terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada peningkatan kolestrol dalam darah.Antaranya disebabkan oleh gaya pemakanan yang tidak sihat, gaya hidup yang tidak normal dan tidak sihat, diet yang salah, serta tidak mengutamakan aktiviti fizikal yang mengeluarkan peluh. Rutin harian yang berlarutan ini akan menyebabkan peningkatan kolestrol yang akan mengakibatkan banyak kesan negatif pada masa akan datang.

Bagi anda yang mempunyai masalah kolestrol tinggi, jangan resah hati lagi. Saya akan kongsikan beberapa tips mudah dan ringkas untuk si kolestrol tinggi. Di sekeliling kita sebenarnya ada banyak makanan yang membantu anda merendahkan tahap kolestrol.
Antara ialah
Ø  kismis,

Ø  oat dan

Ø  jambu batu.


KISMIS


Kismis mengandungi sebatian yang mampu menurunkan tahap kolestrol individu. Individu yang mengambil 400 kalori kismis setiap hari boleh menurunkan kadar kolestrol sebanyak 8 %.

OAT

Oat pula kaya serat mudah larut dan tinggi fibre. Pengambilannya boleh ,mengurangkan risiko serangan jantung.


JAMBU BATU


Jambu batu dikatakan mampu menurunkan tahap kolestrol sebanyak 18.8% jika diambil sebanyak 400gram setiap hari.

Jadi, anda boleh amalkan di rumah kerana ianya senang diperolehi. Selamat mencuba dengan konsisten dan lihat perubahannya.


Selain itu juga, kadar penurunan kolestrol dapat dikawal dengan pengambilan makanan tambahan. Anda boleh cuba mengawal kolestrol badan dengan Cadangan Set Kawalan Kolestrol Shaklee. Pengambilan supplement Shaklee akan membantu badan mendapat manfaat secara SEMULAJADI dan TIDAK MEMBERI KESAN SAMPINGAN yang memudaratkan individu. Malah peningkatan kesihatan yang ketara dengan pengambilan yang konsisten dan berdisiplin. 


 



Antara items yang terkandung dalam SET KAWALAN KOLESTROL SHAKLEE ialah:


Garlic – membantu merendahkan kadar kolestrol dan tekanan darah, mengurangkan darah beku
Omega guard \– membakar lemak/ kolestrol, melancarkan peredaran darah, menurunkan kadar kolestrol jahat ‘LDL’
Phytocol-ST-  menghalang kolesrol masuk dalam darah, membantu turunkan paras kolestrol, mengurangkan risiko serangan jantung
ESP - minuman tinggi protein rendah lemak membantu badan lebih bertenaga
Cinch Shake - minuman tinggi protein rendah kolestrol dan tinggi fibre bantu kurangkan kolestrol dan peningkatan tenaga.

 ----------------------------------------------------------
Sekiranya anda berminat ingin dapatkan produk semulajadi Shaklee. Boleh hubungi saya di maklumat berikut

Shaklee Independent Distributor

[ID No : 1101112]
Contact Number : 0139762951
SMS/WhatsApp : 011-22023501
Emel : faiznuraini89@yahoo.com
FB Page: Sihat Itu Sunnah -SIS
FB : Faiznur Fauzi

Post a Comment Blogger

 
Top